Ekonomik tercihler belli oldu: Seküler Zara, muhafazakar LC Waikiki dedi

Türkiye’nin Sosyolojik Yapısı Yeni Bir Araştırmayla Açığa Çıktı

Türkiye’nin sosyolojik yapısına ışık tutan son araştırma, günümüz koşullarında fikirlerin alışkanlık ve söylemlerindeki değişimi ortaya koyuyor. Aksoy Araştırma tarafından Marketing Türkiye için gerçekleştirilen “Yeni Nesil Sekülerler” araştırması, dikkat çekici sonuçlar sundu.

ETİ mi ÜLKER mi?

Araştırmada, ekonomik tercihlerde önemli veriler elde edildi. Seküler katılımcıların %26.5’i Eti’yi favori gıda markası olarak belirtirken, %12.6’sı Ülker’i tercih etti. Ülker’i sırasıyla Pınar (%9.1), Sütaş (%5.7) ve Nestle (%5.1) takip etti.

Muhafazakar katılımcılar arasında ise Ülker %26.3 ile ilk sırada yer aldı. Onu Torku (%14.6), Eti (%12.2), Pınar (%5.5) ve Sek (%5.2) izledi.

GİYİMDE HANGİ MARKA TERCİH EDİLDİ?

Araştırmaya göre, sekülerler arasında en çok tercih edilen marka Zara (%13.7) oldu. Onu Mavi (%9.7) ve LC Waikiki (%9.7) takip etti.

Muhafazakarlar ise %25.9 ile LC Waikiki’yi en çok tercih eden grup oldu. Ardından DeFacto (%10.1), Koton (%10.1) ve Mavi (%8.6) sıralandı.

BMW VE TOGG

Sekülerlerin favorisi BMW (%16.4) olurken, onu Mercedes (%15.5), Audi (%7.6) ve Volkswagen (%6.2) izledi. Muhafazakar katılımcılar için ise yerli otomobil TOGG (%11.6) ilk sırada yer aldı. Mercedes (%10.9) ve BMW (%9.6) ise onu takip etti.

ONLİNE Mİ FİZİKSEL Mİ?

Her iki grup da alışverişte karma modeli tercih ediyor. Sekülerlerin %75.7’si hem online hem fiziksel mağazalardan alışveriş yaparken, muhafazakarların %69.2’si de her iki yöntemi birlikte kullanıyor.

CAMİ GİDERLERİ KİME AİT OLMALI?

Araştırmaya göre, seküler katılımcıların %64.6’sı cami giderlerinin cemaat tarafından karşılanması gerektiğini savunurken, devlet desteğini destekleyenlerin oranı %35.4. Kadın seküler katılımcılarında bu konudaki görüşler daha netken, erkeklerin tutumu farklılık gösteriyor.

YERLİ Mİ GLOBAL Mİ?

Sekülerlerin %36.7’si global markaları daha güvenilir bulurken, muhafazakarların %44.9’u yerli markaları tercih ediyor.

KÜLTÜREL ETKİNLİKLERE KATILIM

Sekülerlerin kültürel etkinliklere katılım sıklığı geniş bir yelpazede değişkenlik gösteriyor. Yılda birkaç kez katılım oranı %28.3 iken, ayda birkaç kez katılım oranı %23.5.

GELENEKSEL AİLE YAPISINA SEKÜLERLERİN BAKIŞI

Sekülerlerin %45.1’i geleneksel aile yapısına büyük önem verdiğini belirtirken, muhafazakarların da benzer bir görüşe sahip olduğu ortaya çıktı.

Mart ayında gerçekleştirilen bu araştırma, 600 katılımcıyla online olarak gerçekleştirildi. Aksoy Araştırma Kurucusu Ertan Aksoy, yeni neslin kutuplaşmadan uzak, gelenek ve modern değerler arasında denge kurma eğiliminde olduğunu vurgulayarak, toplumsal barışa katkı sağlayacak bir yaklaşımın varlığına dikkat çekti.

Related Posts

AB’den Türkiye’deki sığınmacılar için yeni yardım paketi

Avrupa Birliği (AB), Türkiye’deki sığınmacıların sağlık, eğitim ve su gibi çeşitli ihtiyaçlarına katkıda bulunmak için 20 milyon euro yardım sağlayacak. AB Komisyonu, Türkiye’deki sığınmacılara yönelik yeni insani yardım sunulacağını bildirildi. 20 …

Altın sahiplerini umutlandıran haber: Kuyumcularda o yasak kalkıyor

Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın 2023 yılında aldığı karar ile üretimi durdurulan ‘çeyrek gram’ ve ‘yarım gram’ altınların yeniden üretimi gündeme geldi. Altın fiyatlarında yaşanan yükseliş ve dar gelirli vatandaşların birikim yapmada sorun yaşaması üzerine ekonomi yönetiminden söz konusu altınların yeniden üretilmesi için izin talep edildi.

Ünlü ekonomist açıkladı: ‘Faiz neden inmeliydi?’

Ekonomist İris Cibre sosyal medya hesabında yaptığı paylaşımda TCMB’nin faizi yüzde 46’da sabit tutma kararını eleştirerek, ‘Mevcut politika enflasyonist sonuçlar doğuruyor’ dedi. Cibre, faiz indirilmesi halinde reel sektörün canlanacağını, aksi takdirde şirketlerde daha fazla işten çıkarma ve konkordato görüleceğini belirtti.

AB’den Çinli şirketlere ihale kısıtı

Avrupa Birliği, Çin’in AB’li firmalara yönelik kısıtlamalarına karşılık olarak, 5 milyon euroyu aşan tıbbi cihaz ihalelerinde Çinli şirketleri dışlama kararı aldı.

Sağlık turizminde Türkiye’nin kazancı büyük

Ticaret Bakanlığı’nın 2024 yılı hizmet ihracat verilerine göre, Türkiye sağlık turizminde önemli bir başarıya imza attı. Yurt dışından gelen 1,5 milyon hasta ile sağlık hizmeti ihracatından 3 milyar dolarlık gelir elde edildi. Bu rakamlarla Türkiye …

Yapı Kredi emekli maaş promosyonuna zam yaptı

Bankaların emekli müşterilerine sunduğu promosyon kampanyaları devam ediyor. Son olarak Yapı Kredi, emekli maaşını bankaya taşıyanlara yönelik nakit promosyon kampanyasını güncelledi. Haziran 2025 itibarıyla geçerli olan bu kampanyayla, emeklilere 27 bin TL’ye kadar ulaşan promosyon fırsatı sunuluyor.